Помните ли публикациите на 24rodopi.com и на всекидневника „24х7 Родопи“ за изключения от училище седмокласник Елвис, който уринирал в пластмасови бутилки в час?  Директорът ни намрази, защото „всяка бройка била важна за оцеляването на училището и за формиране на бюджета".
Имаше случаи на секс кадри на ученичка появили се в интернет; на тийнейджър, който се намира при родителите си в Западна Европа, а се води ученик в Кърджалийско; на такива, които със седмици не стъпват в училище заради зимата, но в дневниците им пишат присъствени дни… и т. н.
И всеки път учители и директори обвиняваха 24rodopi.com не толкова за лошия имидж на даскалото, а защото всяко отстраняване на ученик лишава въпросното училище от пари.
Сърдят, се не толкова за младата учителка, която пише „ЙоФкоФ“, а за слабия ученик или за хулигана в клас, който може да отпадне от списъка.
Предлагаме ви посланието на един учител, което се появи в социалните мрежи. Думите му казват истината за българското образование. Същото са споделяли пред 24rodopi.com педагози след всеки скандал в региона. „Живеем във времена, когато учителят изпада в ситуация да казва на слабия ученик „Ела, двойкаджийо, да ти пиша тройка, че да го има училището!“, каза един от преподавателите.
Почти винаги сочещите неправдите в българското образование обаче са си тръгвали с думите „Не си струва, не пишете!“.
Уволнете учителите! Те са излишни! Аз съм учител и го казвам. Казвам го, защото трябва да ме уволните. Защото цяла година разправям на учениците си, как, ако не седнат да си научат нещата, ще ги оставя на изпити. А какво стана? Напук на дългия списък с по 6-7 двойки по моя предмет, смело написах необходимия брой оценки, за да закръгля до заветното „3“ за втория срок. И това беше за всички ученици от всички класове, които бяха заплашени от повтаряне. Обаче си научих урока от миналата година. Когато оставих на изпити сума ти и народ. Е, спуках се да пиша документация. Освен това беше голямата стъкмистика. Защото имах неявили се ученици, а трябваше да оправяме бройките за класовете на есен. Даже на единия ученик, който беше тотално неграмотен и се бях зарекъл, че няма да го пусна и да му дам диплома, в крайна сметка му я връчих. Обаче какво стана всъщност. Целият учителски колектив, който в края на предишната учебна година се кълнеше, че няма да го пусне съответния ученик, започна да пее друга песен. Полека-полека всички скалъпиха нещата така, че той да има тройка на изпита. Комисията се подписа. И по моя предмет се случи същото. А ученикът все още не беше стъпвал в училище. И така и си получи дипломата. Опитвайки се да си върша работата, се оказа, че е невъзможно. Материално отговорното лице (МОЛ) на училището, наречено директор, дойде и каза, че трябва да се оправят нещата. Е, оправихме ги. Неграмотните ученици след „усилено учене цяло лято“ се ограмотиха и успешно продължиха в следващата образователна степен. Успешно взеха тежките си изпити, даже и без да присъстват. Образователната система кипеше от трескава подготовка за следващата учебна година. С размах се обработваше документацията, за да може при евентуална проверка от инспектората в началото на учебната година всичко да е наред. Когато инспекторите дойдоха пак, те целенасочено търсеха добри резултати и ги намериха. За пореден път дори не посетиха нито една класна стая. Защото документацията беше наред. Защото документацията е важна. Тя е всичко. В докладите на инспекторатите много често ще срещнете коментари от сорта, че ниските резултати са причинени от социалната среда извън училище или пък от проблемни деца. Но не и от образователната система. Защото системата работи, та чак пушек се вдига. Документация, документация, документация… Изрядна, изрядна, та чак толкова е изпъната, че даже не се и запитваш дали има някаква връзка с реалността. Е, няма, защото миналата година видях великолепно облечен млад човек на около 19, който ме помоли за помощ, защото не можеше да се справи с електронното табло с услуги, от което трябваше да получи своя номер за обслужване. Защото можеше да чете, но не можеше да осмисли написаното. И да, говорим за българче, защото някой ще опонира, че това е бил човек от малцинствата. Е, това е грамотният млад човек. Майка му и баща му дават своя принос към годишния БВП на държавата. А неграмотният млад човек получава дипломата си, въпреки че често дори не може да чете, нито дори да събира. И пак е по-грамотен от майка си и баща си, които пък дългогодишно ползват от БВП-то на същата държава. Защото на държавата така ѝ е изгодно. Издава закони и плаща пари, за да изкарва неграмотни хора, които са неспособни да правят абсолютно нищо полезно, освен да ползват смартфоните си, да се „тагват“ във Фейсбук и да харчат парите на родителите си. И това се случва с любезното участие на делегирания бюджет и закона, позволяващ на учениците от първи, втори, трети и четвърти клас да преминават в следващия клас, без да са изобщо грамотни. После щафетата поема делегираният бюджет. Всички сме го чували, но никой не знае как изглежда и защо е толкова актуален. Делегираният бюджет е все едно да развъждаш пиленца и като направят 2-3 месеца, да ги продадеш на пазара. Пиленцата на всяка цена трябва да бъдат гледани качествено и да не се допусне загубата на нито едно, защото е важна бройката. Както е важна бройката и в университетите, които вече приемат и с 2, че и даже на изпити по време на семестър минаваш само с присъствие (справка – един известен български университет от недалечната изминала седмица). Но бройката в българското училище вече придобива нови измерения. Тя е движещата сила на образователната система. Всеки ученик дава на бюджета на училището си сума от порядъка на 900-1500 лв. Това означава, че никое училище няма да изключи ученик за нищо на света, защото това е все едно да си намалиш печалбата. А оцеляването на други училища зависи от бройката на учениците. Но да се върна на предложението си за собственото ми уволнение. Искам добре да го обоснова, защо е нужно. Но не само моето, а и на всички учители. Защото българският учител вече е ненужен. Той товари системата с присъствието си. Защото е поставен в ситуация „цуг-цванг“. Или казано на разговорен език – каквото и да направи, все е грешно. Ако учителят си върши съвестно работата – пише нужните оценки, води коректно дневника с присъствия и отсъствия, ще се получи ситуация, в която огромен брой ученици ще отпадат от училище. А това е вредно за делегирания бюджет. И съответно за финансовото състояние на българското училище.


24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Огнян Александров22/9/17 08:53

    Тъжна констатация, олицетворение на некадърната и престъпна българска политика !

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен22/9/17 16:30

    Абсолютно вярно!

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен22/9/17 16:43

    Че то това се знае отдавна, сега ли откривате топлата вода...?
    А ако па се разровите из школата и погледнете назначенията и квалификацията на назначените, ще разберете, че почти половината назначени нямат нужния ценз или са назначени по системата "Нащ човек, от нашата партия!". Обаче страх за заплата и работно място и затова свестните/макар и малко/ си мълчат.

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен22/9/17 16:49

    Това е грозната и отчайваща истина! И всички го знаем!

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен22/9/17 22:56

    даам, даскала се оплаква от системата, но не се оплаква от увеличението на заплатите. Ами реформирайте си системата отвътре, започнете вие. Стачкувахте за заплати, но не стачкувате за промени в образованието. Пък и защо им са промени - ще си трайкат до пенсия, да си вземат 10-те и кусур заплати, все пак това са 15-16 000 лева.

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен22/9/17 23:41

    Докато има директори феодали и делегиран бюджет така ще е.
    Знаете ли каква е тарифа в РИО да не закачат директор?
    Вече се знае.

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен23/9/17 09:48

    Вярно е всичко това.но се съгласете .че най труден материал за обучение има в Бг.Товарите децата с абсолютни глупости.четене на книги през лятото и други.следвайте обучението като на Финландия.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.