Предизвикалият тежката катастрофа на бул. „Беломорски" млад мъж не бил правоспобосен водач, а колата му - без технически преглед.
Както вече 24rodopi.com писа, при ПТП-то сериозно пострада един от шефовете на EVN в Кърджали.
Идвайки откъм Автогара „21-ви век" О. В., движейки се с висока - превишена и несъобразена с пътните условия, маркировка, характер и интензивност на движението скорост - 95.36 км/ч., както и с конкретните условия на видимост, започнал да изпреварва колона от попътни на него превозни средства, управлявайки по защрихованата /забранителна/ зона на платното, гласи констатацията на експертите по случая.
За извършените серия от нарушения и причиняването на средна телесна повреда на водач на Г. А., опасният на пътя О. В. получава наказание „Лишаване от свобода" за 8 месеца, но при 3-годишен изпитателен срок, защото досега не бил осъждан.
Прокуратурата е предложила подсъдимият да бъде признат за виновен, като му бъде наложено наказание при превес на смекчаващи отговорността обстоятелства. Касаело се за млад човек, който извършил престъпление при условия на небрежност, със сравнителнто добри характеристични данни, с добро процесуално поведение.
На 09.09.2015г. около 17.30 часа подсъдимият О  .О. въпреки, че бил неправоспособен водач, управлявал лек автомобил марка „Фиат”, модел „Браво“ с рег.№ № К 1662 АС, движейки се по бул. Беломорски в гр.Кърджали, в посока от Автогара „21-ви век“ към кв. Веселчане. По същото време от пресечка - пътно платно откъм завод „Пневматика“ АД, пострадалият Г.С. управлявал собственият си лек автомобил марка „Хюндай“, модел „И 10“ с рег.№ К 0185 АХ, излизайки от пресечката и насочвайки се към кръстовището, образувано от същата с бул.Беломорски.
Пострадалият С. навлязъл в кръстовището, завивайки наляво в посока към Автогара „21-ви век“. В този момент на пътното платно на бул.Беломорски не е имало пътни превозни средства, идващи откъм кв.Веселчане, а тези откъм Автогарата били далече. Самото кръстовище не било регулирано с пътни знаци и водача Г.С. не е имал задължение да спре и да осигури предимство. Тогава идвайки откъм Автогара „21-ви век“ подсъдимият, движейки се с висока - превишена и несъобразена с пътните условия, маркировка, характер и интензивност на движението скорост - 95.36 км/ч., както и с конкретните условия на видимост, започнал да изпреварва колона от попътни на него превозни средства, управлявайки по защрихованата /забранителна/ зона на платното. Поради високата скорост О.О. бързо се придвижил до кръстовището на бул.Беломорски с пресечката - платното откъм завод „Пневматика“ АД, възприемайки в последния момент на пътното платно автомобила на пострадалия Г.С.. Последният бил в напречно положение спрямо автомобила на подсъдимия. О. задействал спирачната уредба, но поради високата скорост не могъл да спре и ударил с предната лява част на автомобила си този на С. в лявата му странична част. При удара автомобилът „Фиат“ се завъртял обратно на часовниковата стрелка и спрял в лентата за престрояване наляво. Лекият автомобил „Хюндай“ бил избутан напред, завъртял се обратно на часовниковата стрелка и се плъзгал назад, като се ударил в задната част в паропровод, находящ се до посоченото кръстовище, завъртял се още в същата посока и спрял на платното за движение, в лентата по посока към автогарата. И двамата водачи не са имали възможност да предовратят пътно-транспортното произшествие, като причина за същото била превишената и несъобразена скорост на подсъдимия и изпреварването от него на защрихованата /забранителна/ част на платното, осигуряваща престрояването именно на идващите откъм завод „Пневматика“ АД автомобили при завиване по бул. Беломорски.
Вследствие на удара при пътно-транспортното произшествие, на пострадалия Г.С. били причинени телесни увреждания, а именно счупване на шесто, седмо и осмо леви ребра, довело до трайно затрудняване на движението на снагата за около 2 месеца, при обичаен ход на оздравителния процес, травматичен шок, кръвоизлив в коремната кухина в количество около 500 мл., кръвоизлив под капсулата на черния дроб и малко плитко разкъсване на далака, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота, и разкъсване на левия диафрагмен купол, контузия на левия бял дроб и навлизане на органи от коремната кухина в лявата половина на гръдната кухина, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота.
Подсъдимият О.О. е управлявал автомобил, спрян от движение, без застраховка „Гражданска отговорност“, които обстоятелства обаче не са в причинна връзка с настъпилото пътно-транспортното произшествие. И двамата водачи не са били употребили алкохол.
Видно от заключението на вещото лице, изготвило съдебната автотехническа експертиза, скоростта на движение на лекия автомобил марка „Фиат”, модел „Браво“ с рег.№ № К 1662 АС в началото на критичната ситуация, преди пътно-транспортното произшествие, е била 95.36 км/ч. Причината за произшествието е била превишената и несъобразена скорост от страна на водача О., както и неправилното изпреварване извършено при използване на защрихованата площ от платното. Действията на подсъдимия не са били съобразени с изискванията за безопасност, като същия е действал неправилно. Стойността на нанесените щети по лек автомобил марка „Хюндай“, модел „И 10“ с рег.№ К 0185 АХ, в резултат на настъпилото пътно-транспортно произшествие, възлиза на 6 674 лв.  
При така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни изводи:
Подсъдимият О.В.О. е осъществил от обективна и субективна страна признаците на престъпния състав на чл.343, ал.3 предл.4, б.“а“ предл.1 вр. ал.1, б.”б” предл.2 вр. чл.342, ал.1 от НК, тъй като на 09.09.2015г. в гр.Кърджали, на бул.Беломорски, при управление на моторно превозно средство - лек автомобил марка „Фиат”, модел „Браво“ с рег.№ № К 1662 АС, без да е имал необходимата правоспособност, нарушил правилата за движение, както следва: чл.6, т.1 от ЗДвП - при управлението на горепосоченото моторно превозно средство не се е съобразил с пътната маркировка;  чл.20, ал.2 от ЗДвП - при избиране скоростта на движение не се е съобразил с характера и интензивността на движението и с конкретните условия на видимост, за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие; чл.21, ал.1 от ЗДвП - при избиране скоростта на движение е превишил нормативно разрешената скорост за движение в населено място от 50 км/ч., и по непредпазливост причинил на Г.А.С. *** средна телесна повреда, изразяваща се в счупване на шесто, седмо и осмо леви ребра, довело до трайно затрудняване на движението на снагата за около 2 месеца, при обичаен ход на оздравителния процес, травматичен шок, кръвоизлив в коремната кухина в количество около 500 мл., кръвоизлив под капсулата на черния дроб и малко плитко разкъсване на далака, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота, и разкъсване на левия диафрагмен купол, контузия на левия бял дроб и навлизане на органи от коремната кухина в лявата половина на гръдната кухина, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота. От обективна страна с действията си подсъдимият е нарушил правилата за движение, регламентирани в ЗДвП, които гласят следното: чл.6, т.1 от ЗДвП - Участниците в движението съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка; чл.20, ал.2 от ЗДвП - Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението; чл.21, ал.1 от ЗДвП - При избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава в населено място скоростта от 50 км/ч. Налице са основните признаци на изпълнителното деяние, а именно управление на моторно превозно средство, като управлението му от страна на О.О. в нарушение на разпоредбите на чл.6, т.1, чл.20, ал.2 и чл.21, ал.1 от ЗДвП е в причинно-следствена връзка с настъпилия резултат - настъпилото произшествие и причинените на пострадалия Г.А.С. увреждания, характеризирани като средна телесна повреда.
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

19 comments so far,Add yours

  1. Анонимен20/5/16 17:58

    Преди седмица едно момче взел книжка.
    Българският му се състой от около 150/200 думи.
    Представете си кал е взел книжката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен20/5/16 18:26

      Ти първо си виж твоя български...

      Изтриване
  2. Анонимен20/5/16 18:20

    В момента чета коментара ви и гледам че и вашият не се състои повече от колкото сте написали 150/200 няма разлика между вас

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен20/5/16 19:55

      малко по добре о твоя.
      Изял си точки и запетайки.

      Изтриване
  3. Анонимен20/5/16 18:49

    Защо не е осъждан? Саксията с канабис какво стана?

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен20/5/16 19:43

    Inj.Turgay Mehmed mu e prodal knijkata s posrednik Vergul

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен20/5/16 20:13

    Познавам лично г-н Г.Сираков и е много стойностен човек жалко,че в Бг няма нито закони нито правда знам го от личен опит защото да си държиш правата е трудно да не кажа невъзможно нищо Господ бави но не забравя всичко се връща и на всеки!

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен20/5/16 21:01

    И сега защо сме на това хале? Всеки ден някой идиот в Кж предизвиква катастрофа ... Колко книжки продадохте? С това темпо скоро такива "шофьори" ще станат болшинството... Колко още трагедии и злополуки трябва да станат, за да се предприемат мерки?

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен21/5/16 00:41

    Добро поведение ала бала... друг такъв като него в квартала има ли? По цели нощи горките му съседи не спят... добро поведение било...

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен21/5/16 08:07

    тая пресечка там много е опасно

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен21/5/16 08:13

    karayte po bavno mladejı

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен21/5/16 08:24

    катаджийте вместо да спят по цял ден да слагат рдарите и да снимат

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен21/5/16 11:33

    Цинизъм "сравнителнто добри характеристични данни, с добро процесуално поведение"/копирал съм от статията/. А осакатения г-н Сираков? Лекето причинило катастрофата не му пука. А вчерашната катастрофа?! След 17 ч., 200 м. по надолу. Повече от 20 мин.никой не реагира въпреки моменталното позвъняване на 112.Ако имаше жертви???

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен21/5/16 11:40

    В София при задръстване катаджиите излизат на пътя и регулират движението,справка - снощните новини. В Кърджали, ако благоволят да дойдат, застават след задръстването или предизвикват още по голямо, справка - вчера след катастрофата срещу мебели мондо или всеки ден от автогарата до Веселчани.

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен21/5/16 13:40

    След толкова много правни термини и цитати на ЗДвП, не е ли по добре редакцията да ни каже какво правят общината, КАТ, имаше някаква комисия по безопасност на движението и много други, за избягване на такива случаи. Или просто ни се припомня, какво да очакваме и това лято на "Беломорски"?

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен22/5/16 10:00

    to nacalnika na dayi i kat tiya gi prodavat ya vijte tiya nacalnitsi kvi imo ti imat dans spimay dirjavata sto ne go razledva prodavat yako knijki

    ОтговорИзтриване
  15. Анонимен22/5/16 10:01

    nyakoyi bez grajdanska odgovornos nyamat te sa horata na cengetata ot mikrobusa deto se dvijat

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен22/5/16 16:04

    Каква непредпазливост?! Ами той е карал в защрихованата зона - значи е съвсем умишлено... Ами така небрежно можеше да кара например и по тротоара, а пострадалите да са и съпричинители, че му пречат... Срамота! А за сравнително добрите характеристики да не говорим - кой издаде тази характеристика и на какви факти почива, че и преди е имал така добро представяне по пътищата и навсякъде...

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен25/5/16 12:40

    До прокуратурат-ако ОЛЕКСИС не бъде осъден за тревата която отглеждаше у дома си въпросът ще бъде отнесен до главния прокурор!И не само до него!Ще предизвикаме публичен скандал!До кога гражданите на Кърджали ще търпят ненормалните постъпки на тоя идиот-престъпник!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.