За извършените серия от нарушения и причиняването на средна телесна повреда на водач на Г. А., опасният на пътя О. В. получава наказание „Лишаване от свобода" за 8 месеца, но при 3-годишен изпитателен срок, защото досега не бил осъждан.
Прокуратурата
е предложила подсъдимият да бъде признат за виновен, като му бъде наложено
наказание при превес на смекчаващи отговорността обстоятелства. Касаело се за
млад човек, който извършил престъпление при условия на небрежност, със
сравнителнто добри характеристични данни, с добро процесуално поведение.
На
09.09.2015г. около 17.30 часа подсъдимият О .О. въпреки, че бил
неправоспособен водач, управлявал лек автомобил марка „Фиат”, модел „Браво“ с
рег.№ № К 1662 АС, движейки се по бул. Беломорски в
гр.Кърджали, в посока от Автогара „21-ви век“ към кв. Веселчане.
По същото време от пресечка - пътно платно откъм завод „Пневматика“ АД,
пострадалият Г.С. управлявал собственият си лек автомобил марка „Хюндай“, модел
„И 10“ с рег.№ К 0185 АХ, излизайки от пресечката и насочвайки се към
кръстовището, образувано от същата с бул.Беломорски.
Пострадалият
С. навлязъл в кръстовището, завивайки наляво в посока към Автогара „21-ви век“.
В този момент на пътното платно на бул.Беломорски не е имало пътни превозни
средства, идващи откъм кв.Веселчане, а тези откъм Автогарата били далече.
Самото кръстовище не било регулирано с пътни знаци и водача Г.С. не е имал
задължение да спре и да осигури предимство. Тогава идвайки откъм Автогара
„21-ви век“ подсъдимият, движейки се с висока - превишена и несъобразена с
пътните условия, маркировка, характер и интензивност на движението скорост -
95.36 км/ч., както и с конкретните условия на видимост, започнал да изпреварва
колона от попътни на него превозни средства, управлявайки по защрихованата
/забранителна/ зона на платното. Поради високата скорост О.О. бързо се
придвижил до кръстовището на бул.Беломорски с пресечката - платното откъм завод
„Пневматика“ АД, възприемайки в последния момент на пътното платно автомобила
на пострадалия Г.С.. Последният бил в напречно положение спрямо автомобила на
подсъдимия. О. задействал спирачната уредба, но поради високата скорост не
могъл да спре и ударил с предната лява част на автомобила си този на С. в
лявата му странична част. При удара автомобилът „Фиат“ се завъртял обратно на
часовниковата стрелка и спрял в лентата за престрояване наляво. Лекият
автомобил „Хюндай“ бил избутан напред, завъртял се обратно на часовниковата
стрелка и се плъзгал назад, като се ударил в задната част в паропровод, находящ
се до посоченото кръстовище, завъртял се още в същата посока и спрял на
платното за движение, в лентата по посока към автогарата. И двамата водачи не
са имали възможност да предовратят пътно-транспортното произшествие, като
причина за същото била превишената и несъобразена скорост на подсъдимия и
изпреварването от него на защрихованата /забранителна/ част на платното,
осигуряваща престрояването именно на идващите откъм завод „Пневматика“ АД автомобили
при завиване по бул. Беломорски.
Вследствие на удара при пътно-транспортното
произшествие, на пострадалия Г.С. били причинени телесни увреждания, а именно
счупване на шесто, седмо и осмо леви ребра, довело до трайно затрудняване на
движението на снагата за около 2 месеца, при обичаен ход на оздравителния
процес, травматичен шок, кръвоизлив в коремната кухина в количество около 500
мл., кръвоизлив под капсулата на черния дроб и малко плитко разкъсване на
далака, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота, и
разкъсване на левия диафрагмен купол, контузия на левия бял дроб и навлизане на
органи от коремната кухина в лявата половина на гръдната кухина, довели до
разстройство на здравето, временно опасно за живота.
Подсъдимият
О.О. е управлявал автомобил, спрян от движение, без застраховка „Гражданска
отговорност“, които обстоятелства обаче не са в причинна връзка с настъпилото
пътно-транспортното произшествие. И двамата водачи не са били употребили
алкохол.
Видно
от заключението на вещото лице, изготвило съдебната автотехническа експертиза,
скоростта на движение на лекия автомобил марка „Фиат”, модел „Браво“ с рег.№ №
К 1662 АС в началото на критичната ситуация, преди пътно-транспортното
произшествие, е била 95.36 км/ч. Причината за произшествието е била превишената
и несъобразена скорост от страна на водача О., както и неправилното
изпреварване извършено при използване на защрихованата площ от платното.
Действията на подсъдимия не са били съобразени с изискванията за безопасност,
като същия е действал неправилно. Стойността на нанесените щети по лек
автомобил марка „Хюндай“, модел „И 10“ с рег.№ К 0185 АХ, в резултат на
настъпилото пътно-транспортно произшествие, възлиза на 6 674 лв.
При
така приетото за установено от фактическа страна съдът направи следните правни
изводи:
Подсъдимият
О.В.О. е осъществил от обективна и субективна страна признаците на престъпния
състав на чл.343, ал.3 предл.4, б.“а“ предл.1 вр. ал.1, б.”б” предл.2 вр.
чл.342, ал.1 от НК, тъй като на 09.09.2015г. в гр.Кърджали, на бул.Беломорски,
при управление на моторно превозно средство - лек автомобил марка „Фиат”, модел
„Браво“ с рег.№ № К 1662 АС, без да е имал необходимата правоспособност,
нарушил правилата за движение, както следва: чл.6, т.1 от ЗДвП - при
управлението на горепосоченото моторно превозно средство не се е съобразил с
пътната маркировка; чл.20, ал.2 от ЗДвП
- при избиране скоростта на движение не се е съобразил с характера и
интензивността на движението и с конкретните условия на видимост, за да бъде в
състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие; чл.21, ал.1 от ЗДвП - при
избиране скоростта на движение е превишил нормативно разрешената скорост за движение
в населено място от 50 км/ч., и по непредпазливост причинил на Г.А.С. ***
средна телесна повреда, изразяваща се в счупване на шесто, седмо и осмо леви
ребра, довело до трайно затрудняване на движението на снагата за около 2
месеца, при обичаен ход на оздравителния процес, травматичен шок, кръвоизлив в
коремната кухина в количество около 500 мл., кръвоизлив под капсулата на черния
дроб и малко плитко разкъсване на далака, довели до разстройство на здравето,
временно опасно за живота, и разкъсване на левия диафрагмен купол, контузия на
левия бял дроб и навлизане на органи от коремната кухина в лявата половина на
гръдната кухина, довели до разстройство на здравето, временно опасно за живота.
От обективна страна с действията си подсъдимият е нарушил правилата за
движение, регламентирани в ЗДвП, които гласят следното: чл.6, т.1 от ЗДвП -
Участниците в движението съобразяват своето поведение със сигналите на
длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по
пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната
маркировка; чл.20, ал.2 от ЗДвП - Водачите на пътни превозни средства са длъжни
при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия,
с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с
превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните
условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо
препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост
да спрат, когато възникне опасност за движението; чл.21, ал.1 от ЗДвП - При
избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено
да превишава в населено място скоростта от 50 км/ч. Налице са основните
признаци на изпълнителното деяние, а именно управление на моторно превозно
средство, като управлението му от страна на О.О. в нарушение на разпоредбите на
чл.6, т.1, чл.20, ал.2 и чл.21, ал.1 от ЗДвП е в причинно-следствена връзка с
настъпилия резултат - настъпилото произшествие и причинените на пострадалия
Г.А.С. увреждания, характеризирани като средна телесна повреда.
24rodopi.com
Преди седмица едно момче взел книжка.
ОтговорИзтриванеБългарският му се състой от около 150/200 думи.
Представете си кал е взел книжката.
Ти първо си виж твоя български...
ИзтриванеВ момента чета коментара ви и гледам че и вашият не се състои повече от колкото сте написали 150/200 няма разлика между вас
ОтговорИзтриванемалко по добре о твоя.
ИзтриванеИзял си точки и запетайки.
Защо не е осъждан? Саксията с канабис какво стана?
ОтговорИзтриванеInj.Turgay Mehmed mu e prodal knijkata s posrednik Vergul
ОтговорИзтриванеПознавам лично г-н Г.Сираков и е много стойностен човек жалко,че в Бг няма нито закони нито правда знам го от личен опит защото да си държиш правата е трудно да не кажа невъзможно нищо Господ бави но не забравя всичко се връща и на всеки!
ОтговорИзтриванеИ сега защо сме на това хале? Всеки ден някой идиот в Кж предизвиква катастрофа ... Колко книжки продадохте? С това темпо скоро такива "шофьори" ще станат болшинството... Колко още трагедии и злополуки трябва да станат, за да се предприемат мерки?
ОтговорИзтриванеДобро поведение ала бала... друг такъв като него в квартала има ли? По цели нощи горките му съседи не спят... добро поведение било...
ОтговорИзтриванетая пресечка там много е опасно
ОтговорИзтриванеkarayte po bavno mladejı
ОтговорИзтриванекатаджийте вместо да спят по цял ден да слагат рдарите и да снимат
ОтговорИзтриванеЦинизъм "сравнителнто добри характеристични данни, с добро процесуално поведение"/копирал съм от статията/. А осакатения г-н Сираков? Лекето причинило катастрофата не му пука. А вчерашната катастрофа?! След 17 ч., 200 м. по надолу. Повече от 20 мин.никой не реагира въпреки моменталното позвъняване на 112.Ако имаше жертви???
ОтговорИзтриванеВ София при задръстване катаджиите излизат на пътя и регулират движението,справка - снощните новини. В Кърджали, ако благоволят да дойдат, застават след задръстването или предизвикват още по голямо, справка - вчера след катастрофата срещу мебели мондо или всеки ден от автогарата до Веселчани.
ОтговорИзтриванеСлед толкова много правни термини и цитати на ЗДвП, не е ли по добре редакцията да ни каже какво правят общината, КАТ, имаше някаква комисия по безопасност на движението и много други, за избягване на такива случаи. Или просто ни се припомня, какво да очакваме и това лято на "Беломорски"?
ОтговорИзтриванеto nacalnika na dayi i kat tiya gi prodavat ya vijte tiya nacalnitsi kvi imo ti imat dans spimay dirjavata sto ne go razledva prodavat yako knijki
ОтговорИзтриванеnyakoyi bez grajdanska odgovornos nyamat te sa horata na cengetata ot mikrobusa deto se dvijat
ОтговорИзтриванеКаква непредпазливост?! Ами той е карал в защрихованата зона - значи е съвсем умишлено... Ами така небрежно можеше да кара например и по тротоара, а пострадалите да са и съпричинители, че му пречат... Срамота! А за сравнително добрите характеристики да не говорим - кой издаде тази характеристика и на какви факти почива, че и преди е имал така добро представяне по пътищата и навсякъде...
ОтговорИзтриванеДо прокуратурат-ако ОЛЕКСИС не бъде осъден за тревата която отглеждаше у дома си въпросът ще бъде отнесен до главния прокурор!И не само до него!Ще предизвикаме публичен скандал!До кога гражданите на Кърджали ще търпят ненормалните постъпки на тоя идиот-престъпник!
ОтговорИзтриване